Wednesday, December 7, 2016

Vivix Shaklee

Tonik Ajaib Vivix



Vivix dicipta selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee dan merupakan supplement pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia. Ianya merupakan supplement anti-penuaan terbaik di dunia!

Di dalam satu penemuan utama kajian klinikal menunjukkan bahawa ramuan aktif yang terkandung dalam Vivix berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang membantu melambatkan penuaan pada tahap sellular.

4 Mekanisma Penuaan Pada Tahap Sellular

1.0  Kerosakan DNA

Sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA pada setiap hari. Serangan ini akan merosakkan pengkalan data genetik dan akan menggangu fungsi sel serta usia kita.

2.0  Pengawalan Genetik

Pengawalan genetik menyumbang kepada kemerosotan umur pada tahap sellular.

3.0  Pengeluaran Tenaga Yang Kian Menurun Oleh Sel-Sel

Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel berfungsi menjana tenaga yang diperlukan oleh tubuh. Apabila kecekapan Mitochondria menurun fungi sel turut merosot.

4.0  Penimbunan Protein AGE

Penimbunan protein AGE (Advanced Glycation End products) boleh menyebabkan kerosakan pada tahap sellular yang akan menggangu  keutuhan serta fungsi sel. Ramuan Vivix yang 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) mampu melambatkan pembentukan AGE.

Vivix juga membantu memelihara dan menjaga:

v Kesihatan Jantung
v Kesihatan Otak
v Imunisasi Badan
v Kesihatan Sendi
v Perlindungan Antioksida
v Kesihatan Menyeluruh Tubuh

Ramuan yang terkandung di dalam Vivix amat bagus untuk:

v Menggalakkan penuaan yang sihat
v Mencegah penyakit-penyakit degeneratif
v Merencatkan dan menghalang sel kanser
v Mengurangkan risiko sakit jantung
v Mengurangkan komplikasi pesakit Diabetes
v Mengurangkan insiden penyakit Alzheimer
v Membantu dalam mengurangkan berat badan
v Memperbaiki tenaga sel dan DNA
v Menurangkan ketagihan rokok dan alkohol

Impak Vivix terhadap empat mekanisma utama penuaan pada tahap sellular:

·        Melindungi dan membaiki sellular DNA
·        Memberi impak positif terhadap pengawalan genetik
·        Menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria
·        Melambatkan pembentukan protein AGE (Advanced Glycation End products)

Vivix adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.


Ramuan Semulajadi Utama Vivix

1.0  Muscadine Grape



Satu-satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai 20 kromosom yang mana ahli sains percaya mengukuhkan profil polifenol dan berpotensi untuk menyediakan lebih banyak faedah kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksidan yang lebih kukuh.

Saiz anggur muscadine ini juga berbeza dengan anggur yang biasa kita lihat. Ia sebesar sebiji bola golf dan ia sangat kaya dengan sumber resveratrol dan mempunyai kuasa anti-oksidan 40x lebih tinggi.

Asid galilic, cetechin dan epicatechin adalah phenolik yang banyak terdapat pada biji anggur muscadine, manakala asid ellagic, nyricetin, quertin, kaempferol dan trans-resveratrol adalah phenolik yang terdapat banyak pada kulit anggur muscadine.


2.0  Purple Carrot


Purple carrot merupakan tumbuhan yang tumbuh liar di Afghanistan sejak 5000 tahun dulu. Ia adalah sumber vitamin A terbaik, kerana ia mengandungi phytokimia termasuk karotenoid, phenolik, polyacetylenes, isokumarin dan juga sesquiterpens.

Anthocyanins iaitu sejenis anti-oksidan,anti radang, anti mikrobial dan juga anti-karsinogen, didalam purple carrot yang memberi warna ungu-kuning dan ungu-oren. Kandungan anthocyanins didalam carrot ungu-kuning adalah pada kadar tertinggi berbanding carrot ungu-oren.

Ia juga  turut menunjukkan kesan positif kepada saluran darah, platlet dan lipoprotien yang berkebolehan untuk mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. Asid klorogenik pula dipercayai membantu mengurangkan masalah diabetes.

3.0  Elderberry (Sambucus Nigra)


Elderberry terdapat di Eropah dan Amerika Utara, ianya adalah sejenis tumbuhan yang hanya tumbuh liar di kawasan lembap. Ia mengandungi sumber anyhocyanins yang tiga kali ganda hebat berbanding karotenoid.

Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.

Elderberry juga memiliki flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat, berupaya mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria
Selain kandungan Vitamin A, B dan C, nutrien lain seperti asid amino, karotenoid, tannin dan rutin turut memberi manfaat dan kebaikan.

Extrak yang terdapat dalam Elderberry berperanan dalam menguatkan sistem imun untun melawan jangkitan virus dan flu, jangkitan yis, asma, batuk, sesak nafas dan juga diabetes. Ia juga berupaya merendahkan tahap kolestrol dan menghalang oksidasi kolestrol LDL dimana oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.

Elderberry juga berfungsi sebagai antibiotik semulajadi kerana ia memberi pelindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk stroke dan serangan jantung, mengurangkan stress dan masalah penghadaman.

4.0  Knotweed Jepun (Polygonum Caspidatum)


Polyganum Cuspidatum juga dikenali sebagai knotweed Jepun adalah tumbuhan peribumi yang berasal dari Asia dan juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Ia merupakan sumber komersial resvertrol yang terdapat didalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.

Terdapat lebih 3000 kajian yang telah dijalankan berkaitan resveratrol ini. Ujian makmal menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, tekanan darah tinggi, membantu menurunkan berat badan dan juga membantu meningkatkan prestasi atlet sukan. Sebagai anti radang, Anti kanser dan juga anti penuaan.

Fakta menarik Vivix!
Vivix tidak akan meruap. Lebih menarik, jika diletakkan di dalam peti ais bahagian sejuk-beku (freezer), Vivix tidak akan membeku, sama seperti madu asli. Tindakan itu bukan dengan bantuan bahan kimia. Vivix Semulajadi, tanpa bahan pengawet dan stabil.






Jadi tunggu apa lagi? Order sekarang.

Nak harga murah??Daftar sebagai ahli shaklee dan automatik dapat harga murah!

Untuk order/daftar keahlian boleh terus Whatsapp/Message Shira di 013-3484461.

Shaklee ID 1222138

Shira akan guide dan ajar cara-cara pengambilan supplements yang betul kepada semua customer yang purchase dengan Shira SAHAJA. :)

Assalamualaikum.

Your Shaklee Indepedent Distributor
SHIRA (SID No: 1222138)
Whatsapp: 0133484461
Instagram: @vitaminolehshira

No comments:

Post a Comment